مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 14:002023-07-13اجتماعي

دشت سجزی اصفهان یکی از کانون های به شدت بحرانی کشور است


مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، فرودگاه اصفهان را به عنوان نقطه آسیب پذیر در این منطقه دانست و گفت: دشت سجزی اصفهان یکی از کانون های به شدت بحرانی کشور است، - ایسنا/اصفهان مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، فرودگاه اصفهان را به عنوان نقطه آسیب پذیر در این منطقه دانست و گفت: دشت سجزی اصفهان یکی از کانون های به شدت بحرانی کشور است، این منطقه در فصول گرم با وزش بادهای شرقی، غربی، استان اصفهان را تحت تأثیر قرار می دهد.

علی محمد طهماسبی بیرگانی، صبح امروز (پنجشنبه 22 تیرماه) در بازدید از کانون های گردوغبار دشت سجزی با حضور اصحاب رسانه، اظهار کرد: در حال حاضر 3 میلیون هکتار مناطق تالابی در کشور داریم که طبق مطالعات انجام شده، بیش از نیمی از آنها معادل یک میلیون و 600 هزار هکتار غبارخیز است.

البته این آمار مربوط به 2 سال پیش است و اکنون قطعا بالای 60 درصد مناطق تالابی با توجه به خشکی حادث شده غبارخیزی دارند که تالاب گاوخونی نیز یکی از آنها است.

وی با تاکید بر اینکه دشت سجزی اصفهان یکی از کانون های به شدت بحرانی کشور است، افزود: این منطقه در فصول گرم با وزش بادهای شرقی، غربی، استان اصفهان را تحت تأثیر قرار می دهد.

اما از دهه 50 و 60 اقدامات مختلفی توسط نهادهای متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی در این منطقه انجام شده است و اکنون حدود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشت سجزی اصفهان یکی از کانون های به شدت بحرانی کشور است

دشت سجزی اصفهان یکی از کانون های به شدت بحرانی کشور است